WAKTU RAWATAN KLINIK PERGIGIAN DR LEEN TAHUN 2011

Selamat tahun baru kepada semua pembaca blog ini.
Sempena tahun baru ni, Klinik Pergigian Dr. Leen telah membuat perubahan waktu rawatan untuk memenuhi permintaan pelanggan-pelanggan.

Isnin-Jumaat : 10 pagi – 9.30 malam
Rabu : TUTUP
Sabtu : 10 pagi – 6 ptg
Ahad : 10 pagi – 2 ptg

Sekiranya hendak membuat temujanji, boleh hubungi telefon klinik 03-8739 4039 atau 014 6345 676

71 Responses to WAKTU RAWATAN KLINIK PERGIGIAN DR LEEN TAHUN 2011

  1. janet says:

    doc
    saya baru balik dr cabut gigi graham. namun sebahagianye tidak boleh dicabut kerana senget. dan doc menasihatkan saya supaya membuat pembedahan kecil.
    soalan saya:
    berapa kos untuk membuat pembedahan tersebut?

    • drleen says:

      janet: kena tanya dr yang buat tu la sebab dia yang buat..harga lain2..ikut klinik…biasanya kos akan lebih dari 100.

      • cik em says:

        dr leen…ade rwtn lain x selain braces utk membetulkan gigi sy yg terkedepan sbb cuma 1 btg gigi depan sy jer yg terkedepan dr gigi2 lain…

  2. myra says:

    dr leen nanti saya nak dtg ke klinik dr.Gusi saya semakin kecut dan gigi saya semakin menurun…

  3. ila says:

    Dr Leen,
    Saya berusia 32 tahun & gigi geraham bongsu belah bawah – kanan baru shj nak tumbuh. Sebelum ni dlm 2 tahun lepas saya mmg dah cabut gigi geraham bongsu belah atas dua2 belah kerana selalu sakit yang berulang.

    Menurut Dr private klinik yang saya jumpa sebelum ni, gigi geraham bawah ni mmg dah xde tempat nak tumbuh.. kalau dia boleh tumbuh pun x pasti ambil masa berapa lama & jika saya tunggu kesakitan ini akan datang on & off.. Cara paling mudah ialah buat surgery utk buang gigi ini..

    Masalahnya bila saya survey di Internet – saya dapati bagi ibu yang menyusukan anak.. lepas pembedahan, stok susu memang ada efek & berkurangan. Malahan semasa/selepas pembedahan ada juga yang menyatakan x boleh susukan anak sbb antibiotik/pain killer yang dimakan high dose.. (tapi sbnarnya ada antibiotik lain yang boleh dimakan kan?)

    Mohon pandangan Dr Leen.. lagi 1 berapa caj yang dikenakan oleh klinik Dr utk surgery ni ye??

    TQ
    ila

  4. hazel says:

    salam, Dr lee, saya ada masalah gigi yang jarang di hadapan.Apakah rawatan yang sesuai untuk saya? berapakah kosnya? tq dok..

  5. Zalie says:

    salam dr, saya zalie berumur 32 tahun..gigi depan saya pernah pecah akibat kemalangan di zaman persekolahan rendah dulu dan telah ditampal (dental bonding)ketika di awal persekolahan menengah.Buat kat klinik gigi kerajaan di Bangsar..masa tu free je..baru2 nie tampalan tersebut telah tertanggal dan saya ingat nak buat semula tampalan tersebut…cuma kurang pasti dari segi harga..maklum la..kos berkaitan rawatan gigi nie mmg mahal..untuk makluman dr..2 batang gigi depan saya yang pecah….Berapa kos rawatan untuk sebatang gigi di klinik DR ?

    • drleen says:

      zalie: salam. kalau kat klinik saya, kena tengok berapa besar lubang tu…biasanya kalau separuh gigi..harga tampalan kat klinik saya dalam 100-150 sebatang. Kadang2 kalau lubang besar sangat, ada kemungkinan saraf dah mati…so apa2 pun check kat klinik dulu k

      • zalie says:

        Yup…saraf dah mati utk sebatang gigi…tapi still kukuh.(kalau boleh,taknak cabut)…cuma warna je la dah berubah… sebatang gigi lagi still ok..cuma pecah kecil je…insyaallah..kalau free,saya datang utk buat checking….tq dr..

      • drleen says:

        zalie: ok..np..:)

  6. mia says:

    Dr saya ada masalah gigi geraham bawah kedua2 sebelah kanan saya telah pun goyang. ini menyebabkan saya mengalami sakit gigi dan gusi saya menjadi bengkak..ia akan reda bila saya mkn ubat tahan sakit.adakah gigi yg goyang itu perlu dicabut atau ada rawatan cara lain…dan berapa anggaran kos yg diperlukan. terima kasih dr

    • drleen says:

      mia: ada kemungkinan besar kena cabut kalau terlalu goyang…apa2 pun datang check dulu k..penyakit gusi ni kena stabilkan dia baru mulut akan ok..kalau tak gigi akan jadi lagi goyang..harga kena tengok jenis rawatan…so kena datang check dulu k.

  7. lin says:

    Dr leen..
    saya mempunyai gigi yang xtersusun..
    dan bercadang nak pakai braces..
    saya ada search di youtube pasal braces ni..
    n saya dapati ada sistem baru iaitu DAMON BRACES SYSTEM
    saya berminat dengan braces jenis ni..
    dekat klinik doc ada xtawarkan braces jenis ni and berapa kos pemasangan braces jenis ni???
    salam.

  8. Ilya says:

    drleen, saya mahu membuat braces…. tp brapaka harganya?

  9. yati says:

    salam dr leen.tahniah da buka klinik:))
    sy ada masalah gg hadapan (bahagian atas) yg rosak.sy jd xconfident pd diri sendiri n malu. gg tu dah berubah warna..jd pudar n kuning berbanding gg yang lain.gg tu juga telah dibuat rawatan akar setahun yang lepas.ade x rawatan yang boleh memutihkan gg tersebut seperti gg asal? brape kos rawatan di klinik dr.leen?

    • drleen says:

      yati: thanks..:) boleh buat whitening..kalau sebatang gigi tu je nak buat, kos dalam 100..kalau nak buat semua sekali utk gigi2 yang lain..kalau buat sendiri kat rumah kos dalam 580..kalau buat kat dental clinic plak kos dalam 980 ( kos termasuk satu tahun maintenance kat rumah kalau2 gigi bertukar warna..)

  10. anysse_v09 says:

    Salam dr. leen.

    Saya bru berusia 19 thun dan mengalami mslh gigi hadapan bhgian atas…( sdikit jongang ) dan kuning. Saya pelik kerana saya tak prnh mninggalkan rutin mngosok gigi dan berkumur stiap hri…. Bgaimana rawatan trsebut dijlankan dan berapa harga kos utk braces mngikut stndard hospital dan swasta???

    • drleen says:

      anysse_v09: salam…utk awak dah tak boleh buat braces kat kerajaa lagi..sah kena buat kat swasta..kos tengok klinik kat mana awak nak buat braces..harga dalam 4500-6000. so kena survey2 laa kan..utk kuning tu biasanya dah habis buat braces boleh buat whitening..kos dalam 980 utk klinik buat..580 utk sendiri buat,

  11. maizatul says:

    assalamualaikum dr leen,
    i’m 27 years old and has improper allignment of my upper teeth. my left upper central incisor is a bit overlapping with its lateral incisor. and both my upper canine are outstandingly big compared to the other teeth. i had history of ? crowning before (at the age of 15) for my right upper incisor (with a metal root substituted the real root). the question is can i wear braces with present of a crowned tooth among the teeth? or is there any other preferable way to correct my teeth?

    • drleen says:

      maizatul: hmm..usually there’s no problem doing braces involving crowned tooth..but better to do full assessment with the orthodontist to see if braces is the right treatment for you…

  12. Vin says:

    dr. Leen, saya mengalami masalah gigi depan berlubang, dua-dua gigi depan saya berlubang menyebabkan ia kelihatan macam gigi jarang, bahagian akar gigi tersebut masih elok dan tak sakit, cuma luas gap lubang tu agak besar, dalam 0.5 cm. Saya pernah tanya kawan bermasalah sama, dia menggunakan kaedah dipanggil ‘filling’ dan giginya kembali macam biasa, saya nak tahu berapa kos untuk buat ‘filling’? Perlu temujanji atau walk sahaja ke klinik dr? Thanks…

  13. TakSakitLagi says:

    hai dr.

    saya telah membuat tampalan pada gigi geraham sebelah kanan. lubang tersebut agak besar dan saya buat scalling sekali. octor bertugas advise, samaada buat RCT atau cabut. cost RCT katanya RM500. mahal betul, tak mampu saya. lepas saya google, saya mendapati RCT ni untuk orang yg mengalami masalah akar dan saya baca simptom2nya. saya dapati simptom2nya tak sama dengan kesakitan yg saya alami sebelum ini. soalan saya:-

    1) kenapa doctor tu suruh saya buat RCT atau cabut?sedangkan saya takde simptom gejala akar mati?

    2) ada tak alat yang boleh scan/x-tray kondisi gigi seseorang?untuk mengetahui samada gigi seseorg itu berhadapan dengan akar mati, reput didalam etc?

    3) lepas scalling & polish, plax akan terbentuk kembali dalam jangkamasa berapa lama?jika kita gosok gigi dan jaga gigi dengan teratur?

    3) sewaktu tampalan, doctor tu letak ubat bawah tampalan. rasa ubat tersebut macam asap. saya rasa tidak selesa nak makan pun rasa ubat. berapa lama rasa ubat tu akan hilang?apa fungsi ubat tersebut?saya nak tanya dia banyak, tapi dia macam nak layan taknak layan je. jawab pun acuh tak acuh walhal saya perlukan pemahaman/penerangan sebelum ambil langkah lain. masa tu saya sorang je pesakit kat situ pada hari tersebut. serik saya pergi klinik dia.

    harap doctor sudi jawab

    terima kasih

  14. Fadli says:

    Hai Dr.
    Saya dh berumur 29thn, sebatang GG depan saya sudah hilang entah ke mana…jd, sy hanya mampu tuk buat GG palsu je Dr., brapa kos tuk buat sebatang GG palsu tu dan kos GG palsu sementara, sementara siap GG palsu btui tu…
    Dan berapa lama agak2nyer leh siap dari GG palsu sementara ke GG palsu sebenar.
    TQ Dr.

  15. lina says:

    assalamualaikum Dr. leen..

    sy nk tnye,sy ada masalah tampalan yg besar pada gigi hadapan(atas)kerana pernah pecah.skrg ni sy nk buat crown then Dr. dari klinik yg sy pergi sebelum ni kata klu lama2 nanti gusi akan mengecut & akn ade garisan warna merah pd gusi..nt x cantiklah kan..kne bayar 450 sebatang ni tp x kekal cantik lama

    agak2 kat klinik Dr Leen ade rawatan lebih baik dr nie?? atau ada solution trbaik dari buat crown?

  16. Hidayah says:

    Salam Dr. Leen,

    Are u hiring?
    I’m wondering if you’re seeking a dental assistant.

  17. saiful says:

    dr.
    kos rawatan untuk whitening di klinik swasta normally range berapa?

  18. ain says:

    Dr,Leen…
    Saya mempunyai mslh gigi atas bhgian hadapan yang agak ke dalam berbanding gigi lain,hanya sebatang shaja. apakah rawatan yang sesuai untuk sy? untuk pengetahuan dr, sy telah memakai gigi palsu di sebelah gigi sy y kedalam..Selain memakai bridge apakah rawatan lain yang sesuai untuk mengatasi mslh sy dan kos rawatan.

  19. sarah says:

    Dr Lenn..
    gigi saya tumbuh lambat dan tidak rapat..ada dentist kata,gigi akan tumbuh penuh dlm umur 14/15 thn..bagaimana nak bagi gigi ni tumbuh penuh ye..
    saya risau gigi ini akan kekal kecik dan tidak tumbuh penuh..😦

  20. Nurul says:

    dr, saya ada masalah gigi berlapis. Dan beberapa batang gigi terpaksa di cabut sebab rosak. Soalan saya, kalau saya nk fill ruang kosong dengan buat bridge the katakan saya nak buat braces lepas tu, bridge tu kena buang ke macam mana?

  21. shakir sofian says:

    dr leen,

    How much to do the implant for the molar teeth? mine is teeth number 46?

  22. anonymous says:

    Dr. Leen,

    Do you provide teeth x-ray service?

  23. sarah says:

    Dr.Leen,

    klinik dimana ya?
    saya duduk di seremban.
    so ade klinik di seremban yang menyediakan rawatan braces tak?

  24. bunga says:

    salam dr leen..

    i punya gigi kapak jarang sedikit at the age of 40. I read about teeth gap bands tapi tak tau whether di malaysia dah ade ke belum? any suggestions? TQ!

  25. Ibrahim Quraisy says:

    Dr Leen..
    gusi saya bengkak ?
    apa boleh buat rawatan kat klinik Dr.

  26. ila shila says:

    Dr leen
    sy ada membuat bridges di klinik swasta berhampiran..saya dah memakai hampir 2 bulan..masalahnya saya sgt tidak berpuas hati kerana gigi sy besar dan menjadi jongang….sebelum nie sy tidak jongang…sy sangat malu dan hilang keyakinan diri..ada tak cara membantu masalah saya…thanx….

  27. kayd says:

    assalammualaikum dr….
    saya mengalami gigi geraham yang rosak,puncanya berlubang dan rapuh sebahagian cuma yang tinggal sedikit sahaja.sekarang sudah bengkak,masih bolehkah cabut atau dibuat pembedahan kecil?

  28. atie bukan nama sebenar says:

    assalamualaikum dr leen…sy ada masalah gigi yg pecah sejak ditingkatan 1..skrg sy dh berumur 24tahun..sy ada 2batang gg arnab..gigi sblh kiri dn kanan gg arnab trsbut pecah..dua-dua pecah separuh…sy sllu rse malu bile brckp dgn org..lg2 dgn org yg sy baru knl..boleh doktor cadangkan rawatan ape yg sy perlu buat…dan bre kos utk rawatan tersebut….
    terima kasih…

  29. lowfan chong says:

    dr leen too busy handle so many teeth until all question she still not answer..almost 3mth. hahahaha

  30. waty says:

    askom..sy dh pn bt rawatan di klinik gigi untuk tanam gigi…tetapi hanya separuh je rawatan yg sy bt…kerna sy mngandung selepas tu..kalo sy nk smbung bt rawatan …brapa kah kos ??sy dh pn bt proses mati akar pada gigi sy..mengekotkan rawatan dahulu..sy kena tanam 3batabg gigi…mekasih.

  31. halo..
    saya nak nye bapew bajet nak buat gigi sy lurus

    • drleen says:

      salam..kena check dulu ..
      kalau buat braces, kos berbeza ikut klinik so kena pergi check kat klinik yang ada rawatan braces and tanya klinik tu berapa harga

  32. MAN says:

    salam. doc. sy ade masalah gusi yg bengkak sebelum ini dan menyebabkan 1 batang gigi hadapan sy kedepan serta turun kebawah sedikit. ada apa2 rawatan yg boleh di lakukan utk mengembalikan kedudukan gigi seperti asal. sekian terima kasih.

  33. drleen says:

    Salam semua…selepas ini semua komen akan dibalas secara e-mail…:) terima kasih…

  34. shida says:

    salam doc.. saya ada masalah gigi patah dan berlubang dihadapan gigi bahagian atas.. dan rasenye ingin membuat rawatan crown.. boleh saya tanye berapa harga crowning?..

  35. poak says:

    salam dr..boleh doc email kan detail kos tuk buat braces..boleh bayar ansur2 ke?kalau boleh,brapa kena bayar d/p n bulan2..terima kasih…emel saya-fuad_cyber@yahoo.com

  36. Tricia says:

    hi dr. saya berumur 13 tahun. duduk kat subang jaya, selangor. gigi saya ada gap antara dua gigi di bhgian atas. perlukah saya memakai braces, atau dr ada cdangan lain selain drpd memakai braces? kalau nak buat braces kat hospital swasta, agak2 dlam brpe ringgit? kena tunggu lama jugak ke mcam klinik kerajaan? dan yang sal kena cabut gigi tu, kenapa sesetengah org perlu dicabut giginya, dan sesetengah tak perlu? hopefully dapat feedback yng cpat. thank you in advance.

  37. Flory says:

    hi Dr Leen,

    Gigi disebelah gigi taring sy berlubang dan baru saje patah di bhgn dlm. skrg tinggal sedikit je bhgn luar. gigi tersebut sudah bertukar warna ke seakan2 hitam. boleh sy tahu adakah boleh di buat crown lgi utk gigi tersebut? need help. tq in advance Dr..
    email sy: florrie_bush10@yahoo.com

  38. liza says:

    salam doc.. sy mengalami masalah gigi jarang dan bahagian atasnye dekat2 dgn gusi macam ade kesan terhakis , kalau kes macam saya ni rawatan apa yang sesuai?

  39. m.khalid uthman says:

    Assalamulaikum Dr. saya eksiden awal tahun 2011. so gigi depan saya belah kiri, goyang dan sebelahnya patah nampak urat gigi, dan sebelahnya sakit…so yang patah sakit dan goyang sikit…ape yang patut saya lakukan?adakah gigi yang patah perlu di cabut?kalau cabut nk tanam brape harganya?

  40. amir says:

    Salam , doc saya nk buat rawatan gigi sbb gigi saya tak teratur jadi sya nk tahu ape rawatan yg sesuai untk saya dgn kos rawatan yang berpatutan

  41. roslinda says:

    salam dr sy nk tny di klinik dr blh buat gg palsu x? bp kos untk sebatang gg?

  42. Soopa Doopa says:

    sy da pertanyaan……kalau gigi depan di cabut pada usia saya pada masa ini…iaitu umur skrg ialah 21.adakah gigi baharu akan tu,buh kembali??…sbb ini kli pertama sy cabut gigi depan.tq

  43. maher says:

    salam Dr Leen,

    saya haritu terlibat dalam kemalangan dan kedua dua gigi susu saya patah setengah, so saya nak bertanya adakah cara untuk menambah semula gigi yang hilang itu dan berapakah kos bagi mendapatkan rawatan di klinik Dr Leen..terima kasih..

  44. nurain says:

    Dr Leen ,
    Sy ade masalah dimana gigi sy tidak tersusun ,
    Dan dibhagian gigi bawah gusi saya bengkak , jururawat disebuah klinik kerajaan berkata bhwa kekurangan vitamin c dan gigi yg tidak tersusun mnybbkan gusi bengkak , adakah saya still boleh membuat braces ? saya malu untuk senyum sebab gigi yg tidak tersusun ,

  45. mohandz says:

    hai dr leen
    gigi depan saya mula bergoyang. ada ke cara nak selamatkan gigi saya daripada dicabut??

  46. Zira says:

    Saya mempunyai gigi dihadapan yang sudah separuh pecah akibat kemalangan semasa saya berusia 13 tahun tetapi saya sudah menampal gigi saya supaya kelihatan seperti biasa. Walau bagaimanapun saya berminat untuk memakai braces. Adakah saya boleh memakai braces? Pada bulan lepas, saya telah berjumpa dgn doktor gigi. Dia memperkenalkan kepada saya teknologi yang moden iaitu memakai sarung gigi yang berharga RM500-600. Tetapi doktor tersebut tidak pasti sama ada saya boleh memakai braces selepas itu? Pada pandangan doktor, apa yang patut saya buat?

  47. farah hana says:

    salam doctor,sy nak tahu brapa kos rawatan utk buat crowning?sebelum ni doctor yg sy pergi tu suruh buat whitening tp dia ckp dah tak blh buat sbb dh terlalu kuning.dan dia suggestkan buat crowning.blh terangkan dgn lbh detail ttg crowning?tq..

  48. edayah says:

    Dr, berapa kos untuk damon braces self ligating kt klinik dr? Sy mcm bminat nk pasang. Then kalau appoinment tuk braces hari ape? Sbb taknak kacau hari kerja..

  49. Nanie says:

    Assalamualaikum dr,

    Saya nak tanya brp rawatan utk root canal treatment?

    • Nanie says:

      Saya ada masalah dgn gigi saya yg wpun dah ditampal masih terasa ngilu. Saya tnya klinik swasta katanya perlu buat RCT tp bila saya ke klinik kerajaan katanya x perlu & swasta cuma nak duit sbb tu suruh buat RCT. Skrg saya dah confius sdgkan masalah gigi saya x elok2 wpun dah byk kali ulang alik ke klinik.
      Satu lg saya ada masalah gusi yg mana ada beberapa gigi saya ni gusi akan mengecut smpai nmpak akar. Apa rawatan pula utk masalah tu & brp kosnya?

      Terima kasih doktor kalau sudi membantu.

  50. wan says:

    Salam…sye ade masalah gigi depan…dua gigi depan patah sebab excident…jadi bentuk v….rase milu bile minum ais…rase serpihan gigi depan bahagian atas dalam macam dah berlubang…mintak penjelasan dr.

  51. adli says:

    Dr berapa kos nak buat gigi palsu hadapan untuk 2 batang (gigi kapak)

  52. farsiah says:

    salam,doktor..slmt pagi, name sy farah,doktor,blh tak sy nk btanya,berapa kos utk buat 4btg gigi palsu!

  53. selvi says:

    Dr. gigi saya goyang sebab punca gusi kecut … tolong saya pulih gusi kecut… saya pernah pernah pergi klinik kerajaan sampai sini tidak tolong saya pulihgusi… tolong doctor

Leave a Reply

